Lilypie 2nd Birthday Ticker

dunduska

Kislányomat kendőben hordozom, textilpelusba bugyolálom a popóját, igény szerint szoptatom, és mi ágyunkban altatom. Alter? Szerintem nem. Számomra ez a normális.

Babakonyha

A Főzős blogom, kedvenc receptjeim gyüjtőhelye, főleg gyorsan, egyszerűen készithető finomságok kicsiknek és nagyoknak.

Egy kis művészet

Buy at Art.com
Mother and Child
Louis Toffoli

Friss topikok

  • Ágianyu: Etuska, szerintem egy újszülött nincs felkészülve a te akaratodra. Őt még az ösztönei vezérlik. A ... (2011.01.03. 22:34) Ősbaba

Ez a pelus nem az a pelus

2009.01.30. 11:55 - Ágianyu

Címkék: pelenkázás


Mi is, mint a jelek szerint szerencsére egyre többen, mosható textil pelust használunk. Brigi még a pocakomban volt, amikor valahol belebotlottam a témába. Addig én azt hittem, hogy a mi korunkban már az eldobható pelenka az alfák ómegája, és hogy senkinek sem jutna eszébe textillel pelenkázni. Megrohantak az emlékek, a kishúgom pelenkás időszakából. A kiteregetett pelenkák végeláthatatlan sora a kertben kihúzott szárítókötélen, a kötözős gumibugyik, a legnagyobb bosszúságomra Ágnes néven futó pelenkabetét, stb.

Ahogy viszont beleástam magam a mosható pelenka témába, csak néztem, hogy mekkorát változott azóta a világ. A sok-sokféle pelus közül az ember választani sem tud. Egyik édesebb mint a másik. Pihe-puha finom anyagból készült darabok, amiket ugyanolyan könnyű feladni, mint eldobós társaikat, és a kezelésük sem igényel különösebb megerőltetést. Rögtön kezdett érlelődni bennem az elhatározás, hogy ezt ki kellene próbálni. A környezetemben furcsán néztek rám legtöbben, akiknek beszámoltam a mosható pelenkázós terveimről, de szerencsére nem hatottak rám különösebben. Végül meghoztam a döntést és megrendeltem néhány különböző fajtát kipróbálásra, majd pedig, abból, amelyik a leginkább bevált, megvettem a kellő darabokat és minden kiegészítő kelléket is. Brigi kb. 2 hónapos kora óta már többé-kevésbé csak mosható pelust használunk, amivel teljesen elégedettek vagyunk. Egyszerűen annyival természetesebb ez a pelenkázási mód, mint az eldobós, hogy össze sem lehet hasonlítani. Nyugodt lehetek, mert babám bőrével semmiféle mesterséges műanyag, meg ragasztó, meg ki tudja még mi, nem érintkezik napi 24 órában. A pelenkák kezelése pedig minimális munkát igényel. Egy fedeles vödörben tárolom a koszos pelusokat, aztán két-három naponta bedobom a mosógépbe, majd kiteregetem egy körszárítóra. Másnapra megszáradnak, és ennyi. Tulajdonképpen nem sokkal több meló, mint kidobni a pelust és kivinni a szemetet.

Nálam a legfontosabb előnye a textilpelenkának a természetesség, de persze fontos az is, hogy így nem termelünk több tonnányi 50-100 év alatt lebomló szemetet, és egy csomó pénzt is megtakarítunk, mivel a teljes szett beszerzése harmadába sem került annak, amennyit egyébként pelenkára költenénk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dunduska.blog.hu/api/trackback/id/tr95912058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása