Lilypie 2nd Birthday Ticker

dunduska

Kislányomat kendőben hordozom, textilpelusba bugyolálom a popóját, igény szerint szoptatom, és mi ágyunkban altatom. Alter? Szerintem nem. Számomra ez a normális.

Babakonyha

A Főzős blogom, kedvenc receptjeim gyüjtőhelye, főleg gyorsan, egyszerűen készithető finomságok kicsiknek és nagyoknak.

Egy kis művészet

Buy at Art.com
Mother and Child
Louis Toffoli

Friss topikok

  • Ágianyu: Etuska, szerintem egy újszülött nincs felkészülve a te akaratodra. Őt még az ösztönei vezérlik. A ... (2011.01.03. 22:34) Ősbaba

Baba által irányított hozzátáplálás

2009.02.10. 14:46 - Ágianyu

Címkék: hozzátáplálás blw

Teljesen logikus, ha igény szerinti a szoptatás, vagyis rábízzuk a babára, hogy mikor mennyit kíván szopizni, akkor azt is rábízhatjuk, hogy mikor mit és mennyit akar enni. A mamami fórumon találkoztam a blw, azaz baby led weaning kifejezéssel nem sokkal ezelőtt, és amikor rájöttem, hogy miről is van szó, volt egyfajta "aha" érzésem. A teória szerint a babák természetes fejlődése határozza meg azt, hogy mikor van szükségük szilárd ételekre is az anyatej mellett. Vagyis ahogy a mozgásfejlődés elér arra a szintre, hogy a gyermek már képes ülni és a kezével a falatot a szájába tenni, akkor és csakis akkor érett meg arra, hogy szilárd ételt egyen. Ebből pedig következik az, hogy nem kell kanalas pépekkel traktálni, hanem meg kell kínálni mindenféle darabos ennivalóval, és ő majd kiválogatja és megeszi, amit éppen akar. Nos, én nem mondom, hogy ez a módszer a tuti, de hogy van benne igazság, abban biztos vagyok. Legalábbis saját példánk ezt támasztja alá. Brigi mostanra 10 hónapos elmúlt, szóval a hozzátáplálást kanalas-pépes módszerrel már 3 és fél hónapja próbálgatjuk sajnos inkább kevesebb, mint több sikerrel. Legtöbb esetben szinte csak mintát vesz a kajából, vagyis megeszik 2-3 kiskanálnyit, aztán ennyi, nem kér többet. Már egy sor különböző étellel kínáltam, én is főztem neki, meg kész bébiétellel is próbálkoztunk, nem sok eredménnyel. Néha-néha előfordult, hogy valamiből, általában édesebb gyümölcsös cuccokból, egy picit többet evett, de ez ritka kivétel volt inkább. Nekem teljesen úgy tűnt, hogy abszolút nem is érdeklődik az evés iránt. Sokszor játszottuk vele azt, hogy a szánkkal tartott kekszet hagytuk, hogy elvegye, és érdekes módon soha nem rakta a saját szájába, hanem vagy csak nézegette, vagy visszaadta. Aztán egyszer csak néhány hete valami történhetett, mert többé nem adta vissza a kekszet, hanem elkezdte szopogatni, rágcsálni. És ezzel nagyjából párhuzamosan történt, hogy többé semmit nem volt hajlandó megenni a kanálból, azóta sem. Ekkor olvastam ezt a hozzászólást a blw-ről, és megvilágosodtam, hogy akkor nálunk tulajdonképpen most jött el az ideje a szilárd ételek bevezetésének. Tulajdonképpen tetszik az ötlet, azóta nagyjából át is tértem az etetésnek erre a formájára. Vagyis darabos ételeket teszek elé a tálcájára és hagyom, hogy ő magától falatozzon belőle. Egyenlőre pazarlásnak tűnik a dolog, mert több veszik kárba, mint ami bemegy, de előbb-utóbb majd csak megtanulja. Különben napról napra ügyesedik láthatóan. Most jön a két felső foga, szóval lassan már négy foga is lesz a falatozáshoz, talán akkor majd jobban fog menni. Mindamellett azért még próbálkozom néha a kanalazással is, de nem nagyon megy, egy-két kanállal be lehet csempészni a szájába, de aztán elfordítja a fejét, ha a kanállal közelitek. Hát ez van. Megtömni nem fogom. Ha éhes lesz akkor úgyis eszik. Minden étkezésnél teszek elé ennivalót, aztán pedig hagyom hogy próbálkozzon. A módszer fontos kitétele,hogy nem szabad a szájába tenni a falatot, hanem rá kell bízni, pont ezért baby led. Azért én ezt ennyire nem veszem szigorúan, inkább egyfajta arany középutat követek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dunduska.blog.hu/api/trackback/id/tr67934735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása